Laikinas atlydis atvėrė kelio žaizdas: miestuose pasipylė pranešimai apie duobes

 

Nors keliuose dėl trumpam atšilusių orų situacija buvo pagerėjusi, vairuotojams atsipalaiduoti dar per anksti, nes laukia nauji iššūkiai. Temperatūrų kaita, drėgmė ir intensyvus eismas – receptas, užtikrinantis, kad gatvėse gali atsirasti duobių. LRT.lt domisi, kaip su tuo tvarkosi Vilniaus ir Kauno gatvių prižiūrėtojai.

Vilniuje duobės taisomos dvejomis pamainomis

Socialiniuose tinkluose galima pamatyti dešimtis pranešimų apie tai, kad vienoje ar kitoje Vilniaus vietoje vairuotojai pastebėjo, arba dar blogiau, artimai susipažino su duobėmis ir prakirto automobilių padangas. 

Kad laikinas atlydis tikrai atvėrė ne vieną duobę, pripažįsta ir sostinės gatves prižiūrinčios įmonės „Grinda“ atstovas Egidijus Steponavičius. 

„Per vakar dieną gavome septynis pranešimus telefonu ir dar apie 60 pranešimų iš programėlės „Waze“ naudotojų, kurie žymėjo įvairiose Vilniaus vietose atsiradusias duobes“, – LRT.lt sako E. Steponavičius.

Jis pripažįsta, kad su šiuo reiškiniu tenka susidurti kasmet, todėl tam ruošiamasi iš anksto ir darbininkai duobes taiso kiekvieną dieną, o pranešimus priiminėja ištisą parą. 

Pašnekovas perspėja, kad vairuotojai turėtų būti itin atidūs ir neatsipalaiduoti, nes iš gatvių trumpam pasitraukęs sniegas įvairiose Vilniaus vietose atvėrė vis naujas duobes, todėl tai, kad sniego praktiškai nebeliko, nereiškia, kad galima atsipalaiduoti ir važiuoti greičiau.

„Šiuo metu apskritai labai sudėtingas metas vairuoti, ypač tamsiuoju paros metu, nes šlapias asfaltas blizga, akina priešpriešais atvažiuojantys vairuotojai, todėl natūralu, kad vairuotojai duobių tiesiog nepastebi“, – dėmesį atkreipia E. Steponavičius.

Galiausiai vairuotojai turėtų žinoti, kad duobės atsiranda labai greitai, ypač tose vietose, kuriose yra asfalto dangos sujungimai, todėl jei vakar važiavote gatve, kurioje duobių nebuvo, šiandien situacija gali būti radikaliai pasikeitusi, todėl pagrindinis priešnuodis prieš duobes – atidumas.

Situaciją Kaune stebi ir socialiniuose tinkluose

Ilgą laiką vairuotojų duobių sostine laikytas Kaunas šios etiketės atsikratė jau seniai. Tačiau nepalankios oro sąlygos visgi leidžia Kauno gatvėse duobėms atsiverti. Kauno miesto savivaldybės Miesto tvarkymo vyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis teigia, kad situacija stebima nuolatos.

„Pastaruoju metu duobės dažniausiai atsiranda tose gatvėse, kurios seniai neremontuotos“, – pastebi A. Pakalniškis. 

Kauno savivaldybės atstovas teigia, kad stengiamasi, jog duobės būtų užtaisytos kaip įmanoma greičiau ir vairuotojai patirtų kuo mažiau nepatogumų, todėl dažniausiai danga remontuojama naudojant šaltą asfaltą, juo labiau, kad efektyvesnių priemonių naudojimą riboja oro sąlygos.

„Pranešimai gaunami tiek iš vairuotojų, tiek ir stebimos grupės socialiniuose tinkluose. Taip pat, pavyzdžiui, „Kauno švara“ gauna informaciją ir iš savo vairuotojų, kurie surinkinėja buitines atliekas. Informacija surenkama iš įvairių vietų ir kai viskas apdorojama, pradedami duobių remonto darbai“, – LRT.lt teigia A. Pakalniškis.

Visgi kalbant apie kelių pastarųjų metų situaciją, A. Pakalniškis džiaugiasi, kad per pastaruosius metus žala, kurią tenką atlyginti vairuotojams, apgadinusiems automobilius, sumažėjo net šešis kartus.

„Tai lėmė tikriausiai dvi pagrindinės priežastys – sutvarkytos pagrindinės gatvės ir paskirta atsakinga įmonė, kuri rūpinasi gatvių remontu. Kadangi gatves tvarkanti įmonė atsako už vairuotojų patirtą žalą, tikriausia tai verčia juos pasitempti ir gatves remontuoti operatyviau“, – mano A. Pakalniškis.

Specialistas atkreipė dėmesį, kad Kauno vairuotojai ir miesto svečiai visgi turėtų išlikti atidūs ir važiuodami turėtų atidžiai stebėti kelio būklę, nes dėl nepalankių oro sąlygų duobės gali atsirasti labai greitai.

Lrt.lt

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode